زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون کتاب «نه تشویق؛ نه تنبیه» اثر الفی کهن به صورت دیجی فرم

1️⃣هر فرد تنها یکبار می تواند وارد سامانه شود. در نتیجه از خروج بی دلیل از سامانه جدا خودداری فرمایید. 2️⃣حضور سر موقع در جلسه امتحان مجازی الزامی است. حضور همراه با تاخیر به معنای عدم امکان دسترسی به سوالات امتحان است. 3️⃣امکان مشاهده هر سوال تنها یکبار وجود دارد و دانشجویان محترم پس از پاسخ به هر سوال امکان مشاهده سوال بعد را خواهند داشت. 4️⃣سوالات تست فاقد نمره منفی است.

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد

پس از پاسخ به هر سوال، امکان بازگشت و ویرایش پاسخ وجود ندارد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

نام مدرسه خود را وارد نمایید *



تایید

کد ملی خود را وارد نمایید *



تایید

شماره موبایل خود را وارد نمایید *



تایید

کدام مورد از منظر الفی کهن صحیح نیست؟



تایید

کدام یک از عبارتهای زیر مربوط به یادگیری مبتنی بر پروژه (پروژه محور) است؟ شماره عبارت های مرتبط را بنویسید.مثال: عبارتهای شماره1 و2 و 3 و ... 1. «یادگیری پروژه‌محور روش آموزش نظام‌مندی است که در آن دانش‌آموزان را توسط یک فرایند تحقیقی گسترده، درگیر یادگیری دانش‌‌ها و مهارت‌ها می‌کنند. ساختار این فرایند تحقیقی پیرامون سؤالاتی است که ضرورت آن برای دانش آ»وز قابل درک است و کاربردی حقیقی و واقعی در زندگی روزمره دارد. 2. یادگیری پروژه‌محور کیفیت یادگیری را افزایش می‌دهد و به افزایش قوه ذهنی دانش‌آموزان از طریق درگیر کردن آنان با مسائل پیچیده و جدید می‌انجامد، واضح است که این روش به دانش‌آموزان فرایندها و روال‌های پیچیده، نظیر برنامه‌ریزی و ارتباطات را آموزش می‌دهد. 3. یادگیری پروژه محور عمیق نیست و مطالب آموزشی در ذهن دانش آموز پایدار نمی مانند. ارزیابی دانش آموز در این روش به صورت برگزاری آزمون های استاندارد و چهار گزینه ای صورت می پذیرد. 4. به دانش‌آموزان کمک می‌کند که هم بدانند و هم عمل کنند. 5. از دانش‌‌آموزان در امر یادگیری و به‌کار گرفتن مهارت‌ها برای حل مسئله، ایجاد ارتباط و خود مدیریتی پشتیبانی می‌کند. 6. مشوق فعالیت‌های ذهنی است که یادگیری را به‌صورت امری مادام‌العمر در می‌آورد و موجب مسئولیت‌پذیری مدنی و موفقیت‌‌های شخصی می‌شود. 7. روش تعامل معلم با دانش آموز در این روش سخنرانی و پرسش و پاسخ است و دانش آموز لازم است تا در فرایندی انفرادی پروژه را با معلم خود جلو ببرد. 8. برنامه تحصیلی را به‌کار می‌گیرد، آموزش موضوعی را در بر می‌گیرد و به مسائل اجتماعی می‌پردازد. 9. دانش‌آموزان خسته و بی‌تفاوت را به مشارکت وا می‌دارد و به آن‌ها انگیزه می‌‌دهد.



تایید

به نظر الفی کهن، مشوق و پاداش در کدام یک از شرایط زیر دارای تأثیر نامطلوب تری است؟



تایید

کدام مورد از نظر الفی کهن صحیح نیست؟



تایید

کدام مورد از منظر الفی کهن صحیح نیست؟



تایید

کدام یک از راهکارهای درونی کردن انگیزه متربیان نیست؟



تایید

ردلف هوس فرمانده معروف نظامی می گوید:«به من آموخته بودند که مهمترین وظیفه ام یاری رساندن به افراد نیازمند است(اما این درس را در بافتی می آموختم که بر اهمیت) اطاعت فوری از خواست ها و اوامر والدین، معلمان، کشیشان و در واقع همه بزرگ ترها تأکید می کرد،.. زیرا هر آنچه آنها می گفتند همیشه درست بود»نظر خود را در مورد صحبت بالا به طور دقیق و واضح بیان کنید؟ اگر موافق هستید راهکار عملی برای مدرسه معراج اندیشه را که در تحقق این هدف کمک می کند بیان کنید؟ اگر مخالف هستید علت آن را دقیق بیان کنید؟ و برای شکل نگرفتن چنین نگاهی راه حل ارائه دهید
دریافت سوال 7



تایید

به نظر شما چگونه می توان کودکان 7تا9 سال را بدون استفاده از تشویق و تنبیه دعوت به نماز کرد؟



تایید

با توجه به محتوای کتاب «نه تشویق نه تنبیه» برای درونی کردن انگیزه ها چه راهکارهایی ارائه می دهید؟



تایید

به اعتقاد الفی کهن، پاداش ....



تایید

با توجه به کتاب نه تشویق نه تنبیه، آنچه از معایب تشویق به وسیله جایزه و تعریف و تمجید زبانی که به خاطر دارید بیان بفرمایید؟



تایید