زیرساخت پایدار برگزاری آزمون آنلاین
www.digiform.ir

آزمون تفکر و سواد رسانه ای به صورت دیجی فرم

آزمون نوبت دوم تفکر، پایه دهم ، دبیرستان فرهیختگان نور

digiform

استفاده از اپلیکیشن ها و پیامرسان ها، پاسخ به تماس ها و استفاده از کلید های پایین موبایل مجاز نیست

زمان تکمیل این آزمون 60 دقیقه میباشد



تایید و ادامه
نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید *



تایید

۱. در کدامیک از گزینه های زیر RFID مورد استفاده قرار می گیرد؟ (1 نمره)



تایید

۲. مخاطبی که قدرت تفکر و تامل ندارد و تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرد چه نام دارد؟ (1 نمره)



تایید

۳. کدامیک از موارد زیر جزء عناصر پنج گانه ی پیام نیست. (1 نمره)



تایید

۴.به پیام هایی که تحت تاثیر شرایط اقتصادی، اجتماعی، جغرافیایی  و سیاسی قرار گیرد .....می گویند. (1 نمره)



تایید

۵. لایه ای که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم اصل تولید رسانه ای و محصول ملموس آن است را.....می گویند. (1 نمره)



تایید

۶. تولید کنندگان پیام رسانه ای با توجه به پیام مورد نظر، امکانات و محدودیت هر رسانه قالب مناسبی را برای انتقال پیام انتخاب می کنند" این عبارت مربوط به کدام یک از گزینه های زیر می باشد. (1 نمره)



تایید

۷. به بافت تاریخی و زمینه اجتماعی که در آن پیام ارسالی از سوی فرستنده ارسال می شود و معنای جدیدی به خود می گیرد .....می گویند. (1 نمره)



تایید

۸. اگر در زمینه ای بیش از اندازه اطلاعات موجود باشد با چه پدیده ای مواجه شده ایم؟ (1 نمره)



تایید

۹. زندگی بدون ارتباط با دیگران و احترام گذاشتن به آن ها معنا ندارد. این جمله ..... را نشان می دهد. (1 نمره)



تایید

۱۰. استخراج یک پیام از میان دیگر پیام ها یا از میان عبارت های یک پیام، در حالی که موضوعات دیگر را کوچک جلوه کند .... گویند. (1 نمره)



تایید

۱۱. در کدامیک از مراحل نو آوری فرد به جست و جوی اطلاعات می پردازد که تصمیم او را تایید و تقویت می کند. (1 نمره)



تایید

۱۲. کدام گزینه از ویژگی های مخاطب فعال است؟ (1 نمره)



تایید

۱۳. اطلاعاتی که ظاهر جذاب و فریبنده ای دارد اما محتوای سطحی و توخالی، و علی رغم سرگرم کنندگی ارزش چندانی ندارند در توضیح کدام گزینه است. (1 نمره)



تایید

۱۴. امری درونی که با ارزش ها مرتبط است و در آن مجموعه قواعد و اصول اخلاقی باید توسط فرستنده ی پیام رسانه ای رعایت شود، توضیح کدام گزینه است. (1 نمره)



تایید

۱۵. کدام گزینه سه دیدگاه تاثیر رسانه بر مخاطب را نشان می دهد؟ (1 نمره)



تایید

۱۶. قانع کنندگان چاپلوسی کردن را دوست دارند چون آنها را به هدفشان نزدیکتر می کند.در توضیح کدامیک از فنون اقناع می باشد. (1 نمره)



تایید

۱۷. ضرب المثل مربوط به تصویر زیر که از فنون اقناع می باشد را بنویسید. (2 نمره)
دریافت سوال 17



تایید

۱۸. تصویر زیر نشان دهنده ی کدامیک از فنون اقناع می باشد. توضیح دهید. (2 نمره)
دریافت سوال 18



تایید